Containerele maritime au fost dezvoltate cu doar 50 de ani în urmă, dar au revoluționat modul în care transportăm marfuri, alimente, substanțe chimice și produse farmaceutice.
China continentală a fost cel mai mare producător de astfel de containere din oțel de la mijlocul anilor 1990, Maersk, Hapag-Lloyd, Evergreen, OOCL, Hyundai și mulți alții producându-și containerele de transport acolo.
Astăzi, aceste unități robuste din oțel nu sunt folosite doar pentru marfă, ci și ca clădiri rezidențiale, piscine, baruri pop-up, clinici mobile, magazine, birouri …
Istoria containerelor de transport maritim
Până în 1956, mărfurile maritime erau ambalate în baloti, saci sau butoaie și trebuiau încărcate și descărcate manual. Acest proces a necesitat o muncă manuală semnificativă, precum și utilizarea scripetelor și a cârligelor de marfă. Aceasta însemna că un transport de 200.000 de piese individuale de marfă, de exemplu, ar dura aproximativ o săptămână pentru a încărca sau descărca.
Istoria îl merită pe Malcolm McLean pentru dezvoltarea primului container de transport maritim. McLean avea a cincea cea mai mare afacere de transport din America de Nord în anii 1950. El a brevetat un container stivuibil cu stâlpi de colț întăriți, care putea fi ridicat dintr-un camion cu o macara.
McLean și-a propus să-și revoluționeze afacerea prin eliminarea majorității camioanelor și înlocuirea lor cu bărci, așa că a luat un împrumut și a achiziționat Pan-Atlantic Steamship Company, cu drepturi de andocare, astfel încât să poată modifica navele de marfă pentru a găzdui noile sale containere.

containere maritime de vanzare
Unde sunt construite containerele de transport maritim
China a început să producă containere de transport maritim în 1980 – nu numai că forța de muncă era ieftină în China la acea vreme, dar țara era cel mai mare producător și reciclator de oțel.
Cu aproximativ un deceniu, Taiwan, Hong Kong, Japonia, Coreea și cea mai mare parte a Europei își fabricau containerele de transport în China continentală. Până în 2007, țara era responsabilă pentru 82% din aprovizionarea mondială cu containere de transport maritim din oțel.
Cum sunt fabricate containerele de transport
Containerele de transport sunt fabricate din materiale precum oțel, aluminiu, polimer armat cu fibre sau o combinație a acestora.
Multe containere de transport sunt fabricate din oțel Corten, numit uneori „oțel pentru intemperii”. Acesta este un oțel aliat amestecat cu alte metale care reacționează atunci când sunt expuse la aer și apă. Această reacție are ca rezultat formarea unui strat de oxidare care previne coroziunea ulterioară a metalului.
Procesul de fabricație
Fiecare container de transport începe ca o foaie mare de oțel, care este tăiată în mai multe bucăți. Aceste foi sunt apoi sablate și amorsate pentru a îndepărta praful și alți contaminanți.
Apoi, foile sunt ondulate pentru rezistență, panourile de perete sunt sudate împreună și tuburile pătrate sunt sudate în partea de sus a pereților.
Panourile de podea și cadrul sunt produse separat. Podelele sunt construite din lemn puternic, rezistent, care a fost pulverizat pentru a preveni infestarea cu insecte.
Asamblarea ușii și a stâlpilor de colț sunt de asemenea finalizate. Ușa este instalată pe tocul podelei, urmată de panourile de perete, apoi stâlpii de colț, pereții și ușa sunt sudate la locul lor, iar panoul de acoperiș este asamblat și atașat.
Apoi, recipientul este amorsat și vopsit pentru a proteja împotriva daunelor meteorologice. Panourile de pardoseală sunt lăcuite pentru a preveni deteriorarea lemnului prin apă, iar podeaua este instalată în cadru. În cele din urmă, ușa este prevăzută cu garnituri de cauciuc, iar fundul recipientului este impermeabilizat.
Acest proces are ca rezultat containere excepțional de robuste, rezistente la intemperii, suficient de rezistente pentru a rezista la condiții climatice dure și mișcări în timpul transportului.